NISSAN LOVER ALLE FODBOLDSFANS EN PLADS VED CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN I MILANO

  • Andres Iniesta og Thiago Silva hjælper Nissan med at rekruttere fans på Nissan’s Facebook side til en enestående oplevelse ved dette års Champions League-finale
  • Nissan tilbyder fodboldfans chancen for at svinge midtercirkelflaget i halvlegspausen på San Siro den 28. maj
  • Andre supportere får chancen for at få deres navne vævet ind i det ikoniske flag, som skal anvendes i Milano 

Forud for de første kvartfinalekampe i UEFA Champions League, som sættes i gang i aften, tilbyder Nissan – den officielle globale automobilsponsor for UEFA Champions League – fodboldfans en enestående oplevelse ved denne sæsons finale, som skal spilles på San Siro-stadion i Milano den 28. maj.

 

Me Waving the Flag

25 heldige fodboldfans kan vinde muligheden for at flyve til Milano og opleve begejstringen ved at skulle hjælpe med til at løfte flaget i midtercirklen i halvlegspausen ved den mest sete årlige sportsbegivenhed i verden. Oplevelsen, som ikke kan købes for penge, omfatter, at de 25 udvalgte går ud foran over 80.000 fans og svinger det sorte og hvide UEFA-flag til de velkendte toner fra UEFA Champions League-hymnen.

Kampagnen er blevet lanceret i dag via en Facebook-video med Nissan ambassadøren Andres Iniesta. For at opfordre fodboldfans til at indsende en selfie for at få en chance for at svinge flaget under finalen spredte Iniesta uventet glæde blandt personer på gaderne i Barcelona, da han overraskede dem ved at spørge, om han måtte tage en selfie med dem. Fans har nu frem til d. 13. april til at uploade deres egen fotoselfie i kommentarfeltet på Nissans Facebook-side for at deltage.

Jean Pierre Diernaz, som er Vice President for Marketing hos Nissan Europe, sagde følgende; "Som en del af vores UEFA Champions League-sponsorat spiller fansene en central rolle i det, vi gør hos Nissan, og vi er hele tiden innovative for at sikre, at vi tilbyder de mest spændende oplevelser til disse supportere. Ingen anden sponsor end Nissan kan give et løfte til fansene om at kunne komme til at stå i midtercirklen på banen under årets mest sete sportsbegivenhed."  

My Name on the Flag

Til dem, som ikke er heldige nok til at vinde en plads på banen på San Siro, tilbyder Nissan en ekstra, innovativ måde til at få fansene til at føle sig som en del af det, der sker i Milano på. Champions League-supportere vil få mulighed for at indsende deres navn, så det kan blive vævet på det ikoniske flag, som kommer til at spille hovedrollen på banen i halvlegspausen. Ved at mikroprinte alle navnene på flaget for at skabe stjernernes former vil hver enkelt fan, som deltager, få en lille, men ærefuld plads på flaget, som bruges i forbindelse med årets største fodboldkamp. Fansene vil også kunne se deres eget navn på flaget ved hjælp af et billede i høj opløsning.

Denne anden fase af kampagnen vil blive iværksat af en anden Nissan ambassadør, Thiago Silva, inden de afgørende semifinalekampe i slutningen af april. Thiago vil vende op og ned på det at være fodboldfan ved at bede supportere på gaderne i Paris om en autograf for at opfordre dem til at deltage ved at kommentere på Nissans Facebook-side eller via Nissans hjemmeside fra den 26. april.   

Ud over fodboldfans på Facebook og på Nissans hjemmeside vil kampagnen også være rettet mod interne Nissan medarbejdere og kunder via Nissans forhandlere. 

Jean Pierre Diernaz tilføjede; "Under UEFA Champions League-finalen i Berlin i 2015 var mange af vores aktiviteter og vores fokus på selve finalekampen og de store områder med fanfestival i Berlin, men det krævede naturligvis, at mange fans skulle være fysisk til stede. I år i Milano vil vi gerne kunne gøre det samme for alle fans på stadion plus gennem engagementer på de sociale medier også for de millioner af fans, der sidder derhjemme, og som ikke har fysisk adgang, på en innovativ og virtuel måde". 

Hvis du vil se Andres Iniesta og Thiago Silva overraske intetanende fodboldfans og ønsker at deltage i en af konkurrencerne Me Waving the Flag eller My Name on the Flag, skal du gå ind påwww.facebook.com/nissan 

For at se de komplette vilkår og betingelser skal du gå ind på: www.promoterms.com/nissan