FLOT 2013 RESULTAT FOR NISSAN NORDIC EUROPE

Hos Nissans nordiske region, der består af Danmark, Sverige, Norge, Findland og de Baltiske lande, er den samlede markedsandel øget i løbet af kalenderåret 2013. Total ligger den nu på godt 4 %.

 

"Vi bestræber os på at skabe vedvarende og holdbar vækst. Og specielt vil jeg fremhæve Norge med den fantastiske salgindsats af elbilen LEAF samt ikke mindst den store fremgang i markedsandel, der er opnået i Danmark", udtaler chefen for Nissan Nordic Europe Jacek Gorski.

 

I Danmark har Nissan haft en markant fremgang på hele 32% stigning fra en markedsandel i 2012 på 2,9% til nu hele 3,6% ved udgangen af 2013.

Chef for den danske afdeling af Nissan, Ralph Gonsalves, udtaler: "Vi er meget stolt af den store succes, vi har haft med Nissan i Danmark i 2013. Vi har lanceret nogle rigtig gode produkter blandt andet den mindre familiebil Note, hvor kundeordre tilgangen er næsten firedoblet samt den stærkt faceliftede Micra." Og han fortsætter:

"Vi er nu i fuld gang med at præsentere en omend endnu større nyhed, nemlig den nye generation Qashqai. Forhåndsinteressen har været overvældende, og giver en klar forventning om fortsat erobring af markedsandel i 2014"

 

2013

2012

 NNE

4.05%

3.86%

Denmark

3.6%

2.9%

Sweden

3.0%

2.9%

Norway

5.1%

4.5%

Finland

5.6%

6.2%

Latvia

5.2%

5.9%

Lithuania

5.9%

6.4%

Estonia

5.5%

5.2%

 

 

TOP 3 MODELLER SALG

KALENDERÅRET 2013

#

MODEL

UNIT SALES

1

Qashqai

18,25

2

LEAF

 5,356

3

Micra

 2,939