RIO 2016TM OFFENTLIGGØR NISSAN SOM SPONSOR VED DE OLYMPISKE LEGE I RIO DE JANEIRO

Nissans sponsortilbud oversteg de opstillede krav inden for kategorien og vandt over konkurrerende tilbudsgivere. "Jeg er begejstret over denne historiske bedrift. Dette sponsorsamarbejde afspejler brandværdien af Rio 2016TM og ikke mindst styrkerne og mulighederne i det brasilianske forbrugermarked. Derfor var Nissan den ideelle bilsponsor takket være deres tilbud om et attraktivt miks af produkter, services og finansiel støtte," siger præsidenten for organisationskomiteen for Rio 2016TM Carlos Arthur Nuzman.
 
Sponsoraftalen inkluderer 4.500 biler af forskellige modeller, der alle skal servicere de mange forskellige deltagere ved OL, for eksempel atleter, officials, medier, kommercielle partnere, medarbejdere og repræsentanter fra de nationale olympiske komitéer, internationale sportsforbund og den Internationale Olympiske Komité. Den olympiske bilflåde vil have fokus på grøn energi og støtter dermed Rio 2016TM's mål om bæredygtighed.
 
"Hos Nissan er vi stolte over samarbejdet med Rio 2016TM," siger Nissans CEO og Præsident Carlos Ghosn. "Vores engagement i Brasilien stikker dybt; i 2014 åbner vi nyt produktionsanlæg i Resende, Rio de Janeiro. Samarbejdet ved de Olympiske Lege er derfor et godt eksempel på vores vision for Brasilien. Vi ser frem til at medvirke ved de Olympiske Lege i Rio i 2016 og til at bidrage til, at det bliver et event i verdensklasse for byen og for hele landet.
 
"Det er et privilegium for os at have en samarbejdspartner som Nissan til at hjælpe os med at sikre bæredygtighed inden for et så vitalt et område som transport. Og vi glæder os til samarbejdet," siger CEO for organisationskomiteen ved Rio 2016TM Leonardo Gryner.
 
Ud over målet om et bæredygtigt OL ønsker Nissan også at assistere Rio 2016TM i følgende:
  • At hjælpe unge ambitiøse atleter på deres vej til OL
  • At skabe langvarig positiv indvirkning på landets sociale forhold, blandt andet gennem sportslig aktivitet og uddannelse
  • At sprede den olympiske ånd over hele Brasilien via omfattende markedsføring
Coca Cola, Atos, Dow, GE, McDonald's, Omega, Panasonic, Procter and Gamble, Samsung og Visa er Olympiske partnere ved Rio 2016TM.
 
 
Se mere i følgende video fra London om, hvordan Nissan som sponsor for OL i Rio 2016 forbereder sig: