NISSAN GENNEMFØRER EN AF BRANCHENS STØRSTE ÆNDRINGER NOGENSINDE INDEN FOR KUNDESERVICE

  • Nissan implementerer som de første et kundeløfte til værkstedskunder i hele Europa 
  • 2.500 forhandlerforretninger ombygges inden 2018 - 450 forretninger klar i marts 2016 
  • Kundetilfredshed og mersalg hos nye Nissan forhandlere

Rolle, Schweiz den 1. oktober 2015 - Nissan har i dag offentliggjort et nyt kundeløfte, som skal udgøre et af branchens bredeste programmer til ændring af kundeservice. Kernen i programmet er et nyt kundeløfte, som vil sikre ensartet service i Europa, og en omfattende ombygning af 2.500 forhandlerforretninger. Initiativet drives af fornyet fokus på at sætte kunderne i centrum for alt, hvad Nissan foretager sig - især i en tid, hvor branchen oplever en hidtil uset uro.

 

Det er første gang, at en bilproducent afgiver et kundeløfte, der dækker en hel region, og det er et signal om Nissans dedikerede indstilling om at være førende i branchen med hensyn til større gennemsigtighed, når det drejer sig om eftermarkedssupport, priser og service. Hos Nissan i Norden og dermed også Danmark, bliver det nye kundeløfte introduceret i løbet af 2016. De specifikke detaljer i kundeløftet er i øjblikket ved at blive færdiggjort, så de er tilpasset forholdende i Norden.

 

Lanceringen af Nissans kundeløfte i alle større europæiske lande i 2015 understøttes af en aggressiv implementering af nye salgsmiljøer hos forhandlerne. To pilotprojekter er allerede gennemført i Oxford og Moskva, og 125 forretninger er allerede ombygget rundt om i Europa. Det forventes, at 450 forretninger er ombygget ved udgangen af marts 2016, og at hele Nissans forhandlernetværk bestående af 2.500 forretninger vil være ombygget inden 2018. Ændringen giver allerede bonus hos forhandlerne, der opnår øget kundetilfredshed og højere salgstal ved at tilbyde kunderne innovation og begejstring.

 

I dag besøger kunderne i gennemsnit kun forhandlerne en gang, før de køber en bil, hvor de for 10 år siden besøgte forhandlerne fem gange. Derfor er det klart, at oplevelsen i showroomet er vigtigere for bilproducenterne end nogensinde før. Samtidigt kan bilproducenterne ikke ignorere internettets indflydelse på den traditionelle salgsmodel.  I udvalgte lande har Nissan også udviklet innovative teknologier som "e-vision" - et videodiagnoseværktøj til de travle kunder, der gerne vil have større gennemsigtighed og klarhed vedr. værkstedarbejdet på deres biler.

 

Guillaume Cartier, som er Senior Vice President for salg og marketing hos Nissan Europe, udtalte følgende: "Nissan er glade for at være førende, når vi gennemgår salgsoplevelsen både offline og online med henblik på at sætte kunderne i centrum for alt, hvad vi gør. Internettet har revolutioneret den måde, som folk foretager deres research på og køber biler på, hvilket åbner markedet helt op og tvinger producenterne til at genoverveje deres interaktion med kunderne. Nissans nye initiativer inden for kundeoplevelsen vil igen bringe design, kommunikation, tillid og teknologi i centrum og revolutionere vores salgsoplevelse - både fysisk og digitalt".

 

Cartier tilføjede: "Kvalitet og tillid er hjørnestenene i Nissan brandet, og vi mener, at standarderne skal være ens, uanset hvor du bor. Vi er begejstrede for de første resultater, som disse initiativer har betydet for forretningen, og vi er 100 % dedikerede i vores arbejde med at give vores kunder total gennemsigtighed og tillid ved køb eller ejerskab af en Nissan".

Forbedringer af den fysiske Nissan salgsoplevelse vil blive suppleret af en igangværende omfangsrig ændring af det digitale økosystem - et af de største projekter af sin art i bilbranchen.