NISMO FEJRER 30 ÅR MED UNIK INGENIØRKUNST

  • Nissan inviterer fans i hele verden med til NISMOs fødselsdagsfest  
  • #30YearsOfMaverick bruges til at fejre 30 års-jubilæet i den digitale verden. 

For at markere NISMOs 30 års jubilæum fejrer Nissan de 30 år med unik ingeniørkunst med en uge fuld af events rundt om i verden - blandt andet med aktiviteter i forbindelse med store motorsportsevents i USA og Europa.

Siden 1984 har ingeniørerne hos NISMO stået bag Nissans unikke japanske performance-DNA med en række projekter inden for performance-biler. I sit 30. år arbejder virksomheden med sit hidtil største projekt: konstruktionen af Nissan GT-R LM NISMO - Nissans udfordrer i LM P1-klassen.

NISMOs 30 års fødselsdagsfest er allerede begyndt i Yokohama i Japan, hvor jubilæet blev markeret af de personer, der har spillet en rolle i NISMOs historie. Fejringen fortsættes ved store racerløb på Circuit of the Americas i Austin, Texas og på Nürburgring i Tyskland.

"Siden grundlæggelsen af virksomheden for 30 år siden har alle arbejdet dedikeret på at skabe succesfulde præstationer på racerbanerne. Som et resultat af den passion og de resultater, vi har opnået, er NISMO nu blevet et symbol på Nissan performance-biler", udtalte Shoichi Miyatani, som er President hos NISMO.

"Vi vil fortsat udvikle vores tekniske færdigheder, opretholde vores beslutsomhed om at vinde, bibeholde vores pionerånd og skabe endnu større beundring for Nissan mærket. Næste år deltager vi for første gang i 17 år i topkategorien i forbindelse med 24-timers-løbet i Le Mans. Jeg ønsker, at både vi og vores fans skal springe ud i denne nye udfordring med al vores entusiasme".

Fejringen startede onsdag den 17. september i Japan med en event på NISMO hovedkvarteret i Yokohama med et tilbageblik på nogle af de projekter, der virkelig har tiltrukket sig offentlighedens opmærksomhed gennem de sidste 30 år. I weekenden fortsætter fejringen i USA og Tyskland.

På mandag og tirsdag (22.&23. september) afholder Nissan "NISMO Nürburgring Experience" - en speciel motorsportsevent på Nürburgring med deltagelse af virksomhedens loyale kunder, der efter at have lært at mestre  Nordschleifen vil få et indblik i fremtidens gadebiler fra NISMO.

"I 30 år har NISMO gennemført projekter, folk sagde var umulige. Nissan og NISMO tager de nødvendige risici for at skabe innovation både på og uden for racerbanerne. De fleste gange ender disse unikke projekter med stor succes, men vi er heller ikke bange for at fejle. Det er ægte innovationsånd - ikke blot et firmaslogan", udtalte Darren Cox, som er Global Head of Brand, Marketing & Sales hos NISMO

"NISMO har altid været klar til at bryde grænser gennem de sidste 30 år, og vi fortsætter med samme indstilling fremover", fortsatte han. "Vi har nogle store udfordringer foran os med blandt andet udvidelsen af modelrækken af NISMO gadebiler, åbning af det meget succesfulde Nissan GT Academy i flere lande og naturligvis udfordringen med at tage konkurrencen op med Audi, Porsche og Toyota i forbindelse med næste års Le Mans-løb."