NY NISSAN JUKE: GENOPFINDER B-SEGMENTET. IGEN.

  • Nissan understreger sin førerposition i crossover-segmentet med en helt ny udgave af mærkets trendskabende kompakte crossover
  • Det ikoniske design er styrket med markante ændringer, der forstærker Jukes sportslige crossover-DNA
  • Introduktion af det helt nye individualiseringsprogram - Nissan Design Studio
  • Helt nye motorer, der omfatter 1.2 DIG-T 115 og den nyeste generation af den turboladede 1.6 DIG-T 190 benzinmotor
  • Optimeret med den nyeste generation af NissanConnect-systemet og Nissan Safety Shield-pakken inkl. Around View Monitor-system
  • Bagagerumsvolumenen er øget med over 40 %, og fleksibiliteten er forbedret
  • Panoramaglastag, der kan åbnes, og xenonlygter

Da Nissan Juke kom på markedet for lidt over 3 år siden, skabte den et helt nyt segment. På samme måde som Nissan Qashqai var pioner i crossover-segmentet, skabte Juke, med sit iøjenfaldende design og sin avancerede teknologi, et nyt marked i B-segmentet med sit mere kompakte crossover-design.

 

Jukes kombination af muligheden for individuel styling, god køredynamik og avanceret udstyr i kabinen har betydet, at den har kunnet storme frem fra ingenting til et salg på 500.000 biler siden lanceringen - en periode, hvor konkurrenterne virkelig har fået baghjul.

 

Som naturligt led i Nissans udviklingsplaner følger nu næste kapitel i historien om Juke. Den cementerer sin position som den originale, markante model i det voksende marked for små crossovere. Med førsteklasses stil og kvalitet er den nye Juke nu igen klar til at sætte sig tungt på det segment, som den selv skabte.

 

Den nye Juke, der allerede anerkendes som designmæssig trendsætter, har fået en række designmæssige forbedringer, nye motorer, nyt udstyr og stort udbud af udstyr til individualisering.

 

Ændringerne omfatter et nyt design foran og bagpå, en ny 1,2-liters turbomotor med mindre slagvolumen og endnu bedre præstationer, brændstoføkonomi og emissionsniveau, en revideret 1,6-liters DIG-T-motor, nye alufælge, avanceret udstyr som fx et nyt audiosystem, nyeste generation af NissanConnect-interfacet mellem fører og bil, Nissan Safety Shield, Nissans Dynamic Control System samt mulighed for montering af et nyt glastag, der kan åbnes.

 

Ændringer i området ved bagagerummet har betydet, at pladsen er øget med 40 % i biler med forhjulstræk. Og der er kommet endnu flere muligheder for ejerne til at sætte deres eget præg på deres Juke. En række nye farver og temaer til kabinen er tilgængelige i forskellige individualiseringspakker.

   

Ændringerne og den større modelrække vil øge væksten for Nissans næstmest populære model i Europa og hjælpe med til, at Juke kan opnå samme imponerende resultater som storebroderen Qashqai. 

Juke er bestselleren i toppen af B-segmentet, hvor den udkonkurrerer alle de direkte konkurrenter - inklusive bilerne fra de største tyske mærker.

Ud af de i alt 500.000 solgte Juke-biler blev 135.000 solgt i 2013, og populariteten forventes at blive endnu større med introduktionen af den nye version. Alle versioner af Juke, der sælges i Europa, bliver produceret på Nissans fabrik i Sunderland i Storbritannien, hvor der arbejdes i treholdsskift for at kunne følge med efterspørgslen.

 

Som noget vigtigt for Nissan har Juke tiltrukket et enormt antal købere, der ikke tidligere har købt en Nissan. Hele 85 % af de solgte biler er købt af førstegangsejere, hvilket ikke blot gør Juke til den af Nissans modeller, der erobrer flest nye kunder, men også til en model, der udkonkurrerer gennemsnittet fra B-segmentet, hvor mange nye kunder går en klasse ned fra større biler.